Molenweg 9a 1601 SR Enkhuizen Tel:0228-322727
Header afbeelding

Klachten en privacyreglement

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Bij een klacht of ongenoegen over ons handelen of bejegening, stellen wij het op prijs als u dat met ons wilt bespreken. Wanneer wij op de hoogde zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt daarvoor gewoon een afspraak maken op het spreekuur.

Als u dit niet prettig vindt, dan kunt u uw klacht ook schriftelijk bij ons indienen. Er wordt dan binnen 30 dagen contact met u opgenomen. Een klachtenformulier is verkrijgbaar aan de balie of via https://devries-bleijendaal.uwartsonline.nl/klacht-melden/

Is dit lastig voor u, of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen bij de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt hiervoor contact opnemen met Stichting DOKH, www.dokh.nl of telefoon 072 5208325.  Voor een klacht die gericht is aan de waarnemend huisarts dhr. K. ter Veen, zie site SKGE https://www.skge.nl/klachtenprocedure  of telefoonnummer 088 0229100.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Meer informatie over de procedure kunt u vinden op de website van DOKH, onder het kopje Klacht/Geschil

Privacy

Artsen hebben zwijgplicht zoals dat heet. U bent van ons altijd al gewend dat er met uw informatie zeer discreet wordt omgegaan.

In het kader van de nieuwe wet op de privacy (AVG), gaan wij zorgvuldig om met uw gegevens. Wij hebben hierover een verklaring opgesteld. Deze kunt u ophalen bij de balie van de praktijk. Als u gebruik wilt maken van de rechten die u heeft in het kader van de AVG, dan kunt u dit kenbaar maken door een aanvraagformulier in te vullen (verkrijgbaar bij de balie van de praktijk).